tisdag 11 maj 2010

Att berätta - de närmaste

Förutom mina föräldrar och Js mamma+sambo, så ville jag självklart berätta för min syster och mormor & morfar. Nu lyckades jag iaf hålla mig till julafton! Som tur var blev det för ovanlighetens skull ett mycket litet julfirande med bara ovannämda samt mamma & pappa och självklart J. Det var lite svårt att mörka att jag inte drack ngn glögg men det gick bra. Sen skulle jag komma på hur vi skulle berätta det. Jag fick lite hjälp på traven med att morfar berättade hur mycket han såg fram emot mitten av augusti - jag frågade då varför. Han berättade att mormor och han skulle åka Hurtigrutten. Jaha, sa jag, jag trodde att det var för att ni ska få ett barnbarnsbarn då. Mormor & morfar blev glada, de har väntat ett tag på en ny bebis. Min syster blev också väldigt glad - jag vet att hon kommer att bli en utmärkt moster!

Inga kommentarer: