tisdag 11 maj 2010

Att berätta - föräldrarna

Jag har alltid känt att jag velat berätta ganska tidigt om en eventuell graviditet. Detta gäller iaf för de som jag skulle velat berätta om ett eventuellt missfall. Vi fick reda på att vi väntade en liten apa i torsdagen den 10/12 vilket var vecka 5 (4+2) och jag tänkte att vilken julklapp! Vi väntar tills julafton med att berätta. Men.. nu blev det inte riktigt så. På fredagen (11/12) var jag fortfarande hemma och sjuk så min mamma ringde under dagen för att höra hur jag mådde. Hon berättade då att de haft ett litet luciatåg på jobbet och kommenterade "att om några år får jag kanske ha ett eget litet tåg", vilket gjorde att jag så klart inte kunde hålla mig utan var tvungen att säga "det kommer du ha redan nästa år". Hon blev glad och ganska så överraskad (tror jag). Eftersom jag berättat för mamma vill jag också berätta så snabbt som möjligt för pappa (mamma hade ju dött av att behålla en sådan hemlighet) så nästan direkt efter att han hade kommit hem från jobbet ringde jag. (Då hade mamma redan hunnit ringa och fråga om jag hade ringt till honom än..!) Han blev också väldigt glad! Kanske inte så överraskad (?).

Inga kommentarer: